onsdag 30 juli 2008

Utstallningen ar igang!

Hej igen! Anna-Maria har. Idag ar det jurybedomning vilket innebar att vuxna inte ar tillatna pa utstallningen. Jag har darfor tagit chansen att smita ut pa lite egen sightseeing och har nu hittat ngt Internetcafeesliknande (verkligen inte jattefarligt).
Vad har hant sedan sist? Jo, utstallningen har dragit igang med invigning och allt, tyvarr pa kinesiska dock. Pa utstallningen ar tjejerna oerhort populara och manga kommer fram for att prata om projektet. Annu fler kommer fram och vill ta en bild pa sig sjalva tillsammans med Andrea och Therese. Om de skulle ta en krona for varje bild skulle de nog tjana en rejal hacka.

Jag sjalv far hanga med pa vuxenaktiviteterna, igar pa ngt som pa pappret var ett forum i vetenskapsundervisning men i praktiken marathon i tal av viktiga personer. Dock var val i alla fall ett par av talen hyffsat intressanta, framforallt ett av en snubbe som berattade om hur man kan ta in hands on-experiment och humor i undervisningen. Han visade manga exempel. Var verkligen kul att se hela publiken (mestadels kinesiska larare) ga ifran halvsovandes till helengagerade! Jag tror att det spanner over hela varlden att man tycker att det ar kul att se hur man kan gora ett mikroskop av en Coca Cola-flaska eller tillverka egna glasogon.

Vi har aven varit pa lite seightseeing och i eftermiddag vantar besok vid en sjo. Kanske kan bli kul. Pa det stora hela fortsatter vi att bli valdigt val bemotta och ha det valdigt trevligt. Arrangorerna ar supertrevliga. Vi hors snart igen!

Andrea och Therese bygger monter tillsamman med var fadder Zeng Zhen.

Urumqi.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för bloggen. Vi är glada att ni mår och har det bra. Lycka till med allt/Maria de Haan

Unknown sa...

Ja, det kan ju vara ett vådligt projekt att föra en web log i Kina... :S
Mao har inte godkänt Internet. :P

Skratta inte faran rakt i ansiktet allt för mycket, bara. Tänk på hur det gick för Simba!
(...ja, det kom ett stort och mäktigt lejon och räddade honom... men min poäng var ju alltså... ;P)

Anna-Maria sa...

elice: Jo, jag har alltid ett vakande oga pa dem runomkring mig, ifall de skulle vara kinesisk underrattelsetjanst... Men nu sitter det mest dataspelande lagstadietjejer har. Jag tror att det ska vara lugnt. ; )